♥ selamat datang..owner nak amik gambar korang nie ! buad peace sikit v(n_n) ♥

♥♥♥Hunny_Bunny♥♥♥

♥ semakin hari semakin sayang ♥
♥ hehe ♥
siti syazwani sayang mohd syafiq ! fullstop#
belog akan dihupdate dgn cerita cerita jiwang
so silalah muntah dahulu sebelum membace ♥
enjoy reading peeps♥
♥ANDA SEKARANG TENGAH LANDING KAT BLOG PINK YANG SANGAT SHOMEL..SO JGN LUPE SEDIAKAN PLASTIK ..TAKOD TAKOD MUNTAH DARAH NANTI..HIHI..AISHITERU SYG ♥n_n♥

nOMBOR bertuah ANDA ♥

March 17, 2011

Luperkan bekas KEKASIH..BOLE??





HELLO!!OPSS!!tgk tajuk jer da seram kaw~
hahaha...hambik!dulik pe...sumer owg penah pts CINTA kot..so xhewran la ramai blogger buat tips PUTUS CINTA gituh!ko adew??


walawehhh....bace jer la eh...
haha~
jom check it out mende alah niw..
pewwwwittttt!!











apsal ek kdg2 susah nk lupakan insan yang pernah bertakhta di hati kiter??cehhhhwah!!depends kt owg lah kn~
xsumer owg...mcm kwn akuw tu...ari niw pts cinta...mlm tuh chatting2 bagai...tup2 da ader pengganti...
haishhhh senang nyerrrr~
tp aku yakin 80% orang xkire la boboi or gegurl mst susah nk luper kn ex beliau...setuju??





oke!jom kiter bace 1 article ni!jom!jom!





hmmmm...walaupon kiter da
bertahun-tahun lamanya memutuskan hubungan cinta tersebut..kiter tetap akan
mengenangkan kembali bibit-bibit cinta yang pernah diharungi bersama.

hmmmm... Ketika itu, hidup ibarat tinggal di atas kayangan bersama si pari-pari dan sang putera raja. Indahnya sinaran mentari sehingga tidak dapat menjelaskan apa yang terungkai di hati.


Namun, semuanya sementara. Harapkan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari. “Mengapa kenangan lalu masih menghantui fikiran” dan “Adakah si dia juga merasai apa yang aku rasakan ketika ini”. Adakah perkara ini seringkali menjadi persoalan difikiran anda?




Namanya seringkali menjadi ingatan walaupun kiter sudah  ada pengganti. Lebih parah, apabila kamu tidak dapat menerima cinta baru itu daripada insan lain, sedangkan kamu sudah berpisah bertahun-tahun lamanya.
Mungkinkah kamu belum bersedia menerima penggantinya, sehinggakan teman-teman lain dapat melihat dan merasakan perubahan sikap kamu itu?



tip untuk melupakan bekas kekasih


Berikut adalah beberapa tuntunan yang perlu dilakukan apabila hati kamu masih tidak aman.....HAHA....





Anda bersedia melupakannya bila…



*Menghapus kenangan bersama si dia
Setiap perkara yang dilakukan akan membuatkan kamu mengingatinya kembali. Singkirkan dia daripada lamunan dirimu dan simpan foto-foto kamu berdua mahupun hadiah-hadiah pemberiannya di satu tempat yang lebih jauh dari jangkauan dan pandangan mata.


*Jangan lupa padamkan nombor telefon bimbitnya daripada genggaman kamu. Termasuklah juga khidmat pesanan ringkas (SMS) dan pesanan suara darinya.




*Jangan menyeksa diri
Bila ada benda-benda atau sesuatu yang tidak dapat disingkirkan dari ingatan, mahu tidak mahu akan membuat kamu teringat kembali kepadanya. Misalnya lagu kenangan anda berdua disiarkan kembali dicorong radio, jangan sampai membuat kamu tergilakannya kembali dan berasa sedih meratapi nasib yang menimpa. Ia kerana, hal itu tidak kena pada tempatnya.



*Si dia punya pengganti
Apabila mengetahui si dia sudah mempunyai pengganti, sememangnya wajar untuk kamu melahirkan perasaan cemburu. Perlu disedari, kamu terpaksa merasakan bahagia yang dicari telah lepas dari genggaman si dia dan sudah tiba masanya untuk kamu melakukan perkara yang sama.




*Berhenti membandingkan
Sikap kamu yang suka membanding dengan teman lain sepatutnya disingkirkan. Jangan sesekali membandingkan sikap, perangai atau tingkah laku teman baru dengan bekas kekasih.
Hal ini terjadi apabila kamu belum bersedia untuk menjalinkan hubungan bersama, kamu akan menggunakan pelbagai macam alasan.




*Kehidupan berbeza
Kebiasaannya, kamu akan menghabiskan cuti hujung minggu bersama, tetapi kini anda terpaksa keseorangan. Bagaimana saya dapat menjalani hari tersebut tanpa seseorang di sisi? Sebenarnya perasaan cemas tersebut akan hilang dengan sendirinya. Kamu harus menyedari bahawa sememangnya sudah ditakdirkan kamu hidup bersendirian dan harus menikmati hujung minggu dengan sebaik-baiknya.







Cara terbaik melupakan si dia:







* Ingat hal-hal yang buruk tentang dirinya
Pada umumnya, wanita cenderung mengingati setiap perkara yang dilakukan bekas kekasihnya. Untuk melupakannya, kamu harus mengingati setiap perkara buruk yang ada pada dirinya.
Misalnya, dia seringkali mengutuk diri kamu, membandingkan penampilan kamu dengan rakan-rakan, mengeluarkan suara yang tinggi atau tiada ketepatan masa.




* Rakan pendengar setia
Walaupun pelbagai langkah telah dilakukan untuk melupakan dirinya, namun ingatan terhadapnya sentiasa bermain difikiran. Luahkan masalah kamu itu kepada rakan-rakan yang boleh dipercayai dan jangan sesekali menyimpannya di dalam hati. Takut nanti anda pula yang merana. Dengan cara sebegitu, ia sedikit sebanyak dapat menghilangkan kehadiran si dia dari fikiran kamu.





* Cipta fantasi
Kita selalu memikirkan bahawa perpisahan itu tidak akan berlaku sekiranya pasangan memahami hati budi dan bertolak ansur. Masalahnya kini, kamu sudahpun memutuskan hubungan cinta dan tiada gunanya lagi untuk berbicara tentang diri si dia. Lebih baik kamu mencari pengganti dan ceritakan hal ini kepada teman-teman lain. Siapa tahu mereka mungkin mempunyai kenalan yang mirip seperti yang kamu inginkan? – NOoR HASLIZA NUSI



*so dun cry for a man who left u,
the NEXT one may fall for ur SMILE!!PEACE~





ANDA SUKE..LIKE JER..NAK SHARE PON DIALU-ALUKAN TQ

12 100 org doakan wannie bahagia ♥:

nur balqis saleha said...

wah..byak tips....urm..tq 4 d tips...hope la boleh kekal...:)_seha92..

shuha said...

umm...mmg cgt menarik perhatian sy entry awk ney..hahha..sakit doe putos chenta..sakit glew...susa cgt mao lupakn dye..sakit dear..

wannie said...

seha:amin...(>_^)..hope berkekalan keyh...

shuha:betol...mkn dalam org kate...hmmm...sdey..kn...kn..huhu...
;(

Nurhelmi Zubir said...

tp...pasti ke yg kte nie pn leh lupekn beks kekasih 2 100%??
n lw tw bnde 2 blaku....np kte sndri brie2 dlu mtk pts...??cnte 2 weird...da tw mnykitkn..tp still cbe gek..hmmmm

Nurhelmi Zubir said...

ermmm.....memg sush nk lupekn ex kte....kn3?

Nurhelmi Zubir said...

ermmm.....memg sush nk lupekn ex kte....kn3?

wannie said...

EMI...mase minx tu gak nyerr xpk panjang...maybe emosi tgh xstabil...yela tgh mrh kn..huhu...kalo x..xde name nyerr pengalaman..haha

shuha said...

wanie::taw tape..senang owg ckp just lpe n crik len but the facts titew yg rasa..sakitny titew yg tao..hehhehe

wannie said...

betol lha syuha...owg ckp senang kn..tapi kiter y tanggung...kdg2 tuh kite ckp kite hepi but unfortunately dalam ati masih tingaat kn c dear..setuju..hoh...kdg2 kite pk keputusan kite buat tu sangat salah kn!kn...hmmmm...kiter try same2 k lupe kn c dear^^

shuha said...

hhahaha..lets fight for our hapiness..hehhehe...nice 2 know u pwen..!!~~~..AHAHHA

wannie said...

sayer juge begitu si santek!nice to know u..hihi..hope u can get the better one after dis..smile..
^_____________^

shuha said...

of kos la dear..hahaha




 
♥BELOG NI HAK MILIK WANNIE SEPENUHNYA♥
♥ENJOY READING PEEPSS♥
♥JANGAN LUPE LANDING KAT SINI SELALOO YER♥
♥KBAI#ILOVEYOUMORE#SEEYOUSOON♥