♥ selamat datang..owner nak amik gambar korang nie ! buad peace sikit v(n_n) ♥

♥♥♥Hunny_Bunny♥♥♥

♥ semakin hari semakin sayang ♥
♥ hehe ♥
siti syazwani sayang mohd syafiq ! fullstop#
belog akan dihupdate dgn cerita cerita jiwang
so silalah muntah dahulu sebelum membace ♥
enjoy reading peeps♥
♥ANDA SEKARANG TENGAH LANDING KAT BLOG PINK YANG SANGAT SHOMEL..SO JGN LUPE SEDIAKAN PLASTIK ..TAKOD TAKOD MUNTAH DARAH NANTI..HIHI..AISHITERU SYG ♥n_n♥

nOMBOR bertuah ANDA ♥

March 17, 2011

Luperkan bekas KEKASIH..BOLE??





HELLO!!OPSS!!tgk tajuk jer da seram kaw~
hahaha...hambik!dulik pe...sumer owg penah pts CINTA kot..so xhewran la ramai blogger buat tips PUTUS CINTA gituh!ko adew??


walawehhh....bace jer la eh...
haha~
jom check it out mende alah niw..
pewwwwittttt!!











apsal ek kdg2 susah nk lupakan insan yang pernah bertakhta di hati kiter??cehhhhwah!!depends kt owg lah kn~
xsumer owg...mcm kwn akuw tu...ari niw pts cinta...mlm tuh chatting2 bagai...tup2 da ader pengganti...
haishhhh senang nyerrrr~
tp aku yakin 80% orang xkire la boboi or gegurl mst susah nk luper kn ex beliau...setuju??





oke!jom kiter bace 1 article ni!jom!jom!





hmmmm...walaupon kiter da
bertahun-tahun lamanya memutuskan hubungan cinta tersebut..kiter tetap akan
mengenangkan kembali bibit-bibit cinta yang pernah diharungi bersama.

hmmmm... Ketika itu, hidup ibarat tinggal di atas kayangan bersama si pari-pari dan sang putera raja. Indahnya sinaran mentari sehingga tidak dapat menjelaskan apa yang terungkai di hati.


Namun, semuanya sementara. Harapkan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari. “Mengapa kenangan lalu masih menghantui fikiran” dan “Adakah si dia juga merasai apa yang aku rasakan ketika ini”. Adakah perkara ini seringkali menjadi persoalan difikiran anda?




Namanya seringkali menjadi ingatan walaupun kiter sudah  ada pengganti. Lebih parah, apabila kamu tidak dapat menerima cinta baru itu daripada insan lain, sedangkan kamu sudah berpisah bertahun-tahun lamanya.
Mungkinkah kamu belum bersedia menerima penggantinya, sehinggakan teman-teman lain dapat melihat dan merasakan perubahan sikap kamu itu?



tip untuk melupakan bekas kekasih


Berikut adalah beberapa tuntunan yang perlu dilakukan apabila hati kamu masih tidak aman.....HAHA....





Anda bersedia melupakannya bila…



*Menghapus kenangan bersama si dia
Setiap perkara yang dilakukan akan membuatkan kamu mengingatinya kembali. Singkirkan dia daripada lamunan dirimu dan simpan foto-foto kamu berdua mahupun hadiah-hadiah pemberiannya di satu tempat yang lebih jauh dari jangkauan dan pandangan mata.


*Jangan lupa padamkan nombor telefon bimbitnya daripada genggaman kamu. Termasuklah juga khidmat pesanan ringkas (SMS) dan pesanan suara darinya.




*Jangan menyeksa diri
Bila ada benda-benda atau sesuatu yang tidak dapat disingkirkan dari ingatan, mahu tidak mahu akan membuat kamu teringat kembali kepadanya. Misalnya lagu kenangan anda berdua disiarkan kembali dicorong radio, jangan sampai membuat kamu tergilakannya kembali dan berasa sedih meratapi nasib yang menimpa. Ia kerana, hal itu tidak kena pada tempatnya.



*Si dia punya pengganti
Apabila mengetahui si dia sudah mempunyai pengganti, sememangnya wajar untuk kamu melahirkan perasaan cemburu. Perlu disedari, kamu terpaksa merasakan bahagia yang dicari telah lepas dari genggaman si dia dan sudah tiba masanya untuk kamu melakukan perkara yang sama.




*Berhenti membandingkan
Sikap kamu yang suka membanding dengan teman lain sepatutnya disingkirkan. Jangan sesekali membandingkan sikap, perangai atau tingkah laku teman baru dengan bekas kekasih.
Hal ini terjadi apabila kamu belum bersedia untuk menjalinkan hubungan bersama, kamu akan menggunakan pelbagai macam alasan.




*Kehidupan berbeza
Kebiasaannya, kamu akan menghabiskan cuti hujung minggu bersama, tetapi kini anda terpaksa keseorangan. Bagaimana saya dapat menjalani hari tersebut tanpa seseorang di sisi? Sebenarnya perasaan cemas tersebut akan hilang dengan sendirinya. Kamu harus menyedari bahawa sememangnya sudah ditakdirkan kamu hidup bersendirian dan harus menikmati hujung minggu dengan sebaik-baiknya.







Cara terbaik melupakan si dia:







* Ingat hal-hal yang buruk tentang dirinya
Pada umumnya, wanita cenderung mengingati setiap perkara yang dilakukan bekas kekasihnya. Untuk melupakannya, kamu harus mengingati setiap perkara buruk yang ada pada dirinya.
Misalnya, dia seringkali mengutuk diri kamu, membandingkan penampilan kamu dengan rakan-rakan, mengeluarkan suara yang tinggi atau tiada ketepatan masa.




* Rakan pendengar setia
Walaupun pelbagai langkah telah dilakukan untuk melupakan dirinya, namun ingatan terhadapnya sentiasa bermain difikiran. Luahkan masalah kamu itu kepada rakan-rakan yang boleh dipercayai dan jangan sesekali menyimpannya di dalam hati. Takut nanti anda pula yang merana. Dengan cara sebegitu, ia sedikit sebanyak dapat menghilangkan kehadiran si dia dari fikiran kamu.





* Cipta fantasi
Kita selalu memikirkan bahawa perpisahan itu tidak akan berlaku sekiranya pasangan memahami hati budi dan bertolak ansur. Masalahnya kini, kamu sudahpun memutuskan hubungan cinta dan tiada gunanya lagi untuk berbicara tentang diri si dia. Lebih baik kamu mencari pengganti dan ceritakan hal ini kepada teman-teman lain. Siapa tahu mereka mungkin mempunyai kenalan yang mirip seperti yang kamu inginkan? – NOoR HASLIZA NUSI



*so dun cry for a man who left u,
the NEXT one may fall for ur SMILE!!PEACE~





ANDA SUKE..LIKE JER..NAK SHARE PON DIALU-ALUKAN TQ

March 14, 2011

Ape beza CINTA , SAYANG , SUKA , dan MINAT??








Cinta




cinta???
Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu, dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. Kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. 
(dalam erti lain, cinta ditujukan kepada seseorang yang kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yang ikhlas kepadanya walaupun dia buat tidak tau saja)





Sayang



sayang??
Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. Selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. 
(dalam erti lain, sayang ditujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)




Suka




suka??
Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…
(dalam erti lain, suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekiranya  perot kita dah nak pecah…)





Minat



minat??
Ada sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya dan menyukai nyerr.
(dalam erti lain, minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )






Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat, suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…


ANDA SUKE..LIKE JER..NAK SHARE PON DIALU-ALUKAN TQ

March 12, 2011

sayer BUDAQ baru belaj0!!





ALOHA!!sumer....hihi....semelekooom>>>
hihihi...oke!oke!...
ri niw best sangat sebab....
im home!!da lame rase nyer 
xbalik tenggaroh(ye kew??)!!
RINDU dol~



sepanjang seminggu berCUTI ni...aku akan memasti kan aku buat sumtin' y berfaedah...
4 example...mkn!tido!mkn!tido!
hahaha...no la~
guraw2...
ari niw ari 1st aku cuti....
benda pertame y aku buat...nk taw pe???


ahhaha...


jgn gelak...


'AKU BELAJO MEMASAK!!!!'
jeng2~
hahaha...aku belajo masak kek~
hahahaa...
fuiyooo...
xcayer???
ekcelli da lame xbuat tu y terkial2 nk ingat step balik semula tuh...bak kate owg...
REFRESH gituh!!


let's c below...










tada!!!hahaha..agak messy... sebab da lama xjenguk dapo...
ni la jd nyerr






hahaha....finally siap!!
let's c below dear~



































fuh....hihi...jom makan!!!hihihi^^,
yeay~mkn sampai lebam!!
buboi u olls~~
lebiu...


ANDA SUKE..LIKE JER..NAK SHARE PON DIALU-ALUKAN TQ

March 03, 2011

my best!e part boboy plak!!~






salam sumer!!huhu...weh budaq!!aku rindu kt korang sumer laaaa.....hihihi..(malu3~)
oke...ri niw...aku nk ngutuk korang puas2 ala2 selembut softland gituuu....hahaha^^..bole???








jawer:OPSS!!naper kaler pink ni jawer...hahaha..dulik ah...belog aku...hahah...oke2...jawer merangkap ketua...aku sgt suke jawer~sporting!!aku rindu nk dgr ko menyanyi jawer~~really!hahahaha...n ngan adegan2 ko dlm class~~hehehe




aid:budaq kecik y volume nyerr sgt HEBAT!!mcm2 kes gak budak niw...tapi aid mang besh!!
adek kesayangan jawer nie....maw x huru hara class....kalo ade 2beradik niw...same LEVEL lak tuhh...>>puuuteh!!hahaha
aid sgt funny....n sape ckp aid xleh men RUGBY!!gler kentang hebat~~bangga aku...




syara:posmen akuw!!!!hahah..xla!xla!kwn y memahami aku ekcelli~~syg syara lebey!hahaha...
susah nk tgk syara mrh taw....tapi kalo sekali die da tacing!sumer senyap...hahaah
syara ni jugak budak y selalu merayap g ko0p~ckp ngan cikgu nk g toilet kunun!balik toilet~fuiyoo00...mcm2 die bwk balik...cekelet~air kotak~air tin...hoh!antara budak y agak kemas jugak penampilan nyerr...
suke syara!hahaha




nazri:antara budak y rapat ngan aku time kt class dulu...tapi pas tu pinda da~~sob3...
sedey....huhuhu....tapi kiter simpan ag sasuke n duit ketas lamer y rie bg tuh....ade lg taw...^^
jgn maen2 nazri budak pandai aw...takot akuw~
i mean....
pandai kelento00ng~hihihihih*





emi:hmmmm..antara musuh tradisi aku ni dlm class!hahaha...haishhh tp aku da oke la ngan die niw....ala gado2 mcm kuceng ngan hanjeng tuh...sayer kuceng~awak...han....*
opss soriii...guraw2!
sayer suke awak maen gitar!!serius!!hahah...
emi ni baek!!kelakao~terer bi!...n pglan dlm class~B.E.A.R!!bhahahaha...aku pon xtaw nape...
huhuh...>_<




iwan:KETUA PELAJAR niw......jgn maen2~
nk tgk die mengamo00k???xpasal2 kang nmpk meja n kerusi b'terbangan ala2 slow motion gituh...hahaha...ni pon antara budaq y mantol bi dlm class...terrer bi wa ckp lu...aku da agak subjek y die suke mst EST ngan BI~
hahaha..kn2???ye akuw taw dok~
hmmm lg pasal iwan nie...hah!die selalu bershamer2 ngan akmal kemana sahaja...
jgn risau~diowg still normal lg LAH!hahah....




akmal:budak baby face niw!!!hoh...da la kecik ...manyak ensem maa!hahahaha...sgt pendiam n sopan jer aku tgk die niw....hihihi...ni la p.a iwan ni...p.a????hahahah...abes ber2 jer selalu...weeeeeee....^^







usen:antara plajar harapan ni....walawehhh...budak2 pandai la katekan....hihi...usen pon sporting!!
kalo nk carik kwn ngumpat~carik la usen...sumer gosip die taw kot....hahaha...
stylish western sikit mamat niw...lagu2 malay xlayan.....sumer minah2 salleh y die minat....
ckp je nk taw gosip artis barat maner...mesti die taw punyerrr...hihihi^^





nizam:hihihi...aku xtaw nk komen ape....die agak pendiam....n xbergaul sgt~
maybe org y name nyerr nizam nie agak pendiam kot!!hahahahahah...peace!!





syuk:bhahahahaha...aku xtaw nk ckp ape pasal die niw....byk sangat!!die niw merangkap abg LONG adek beradek jawer...jawer abg ngah n aid adek sekali kot!!hahahah
kenape????sebab diowg sgt puuuuuuu***!
hihihihih...

tp y best pasal syuk ni...die lar pelajar paling pandai dlm class aku ase...hoh sejak tadika kot aku kenal die....mang bijak otak nyer...
*bijak putar belit~hahhhhhahaha....
hihihi...betol lah!die pandai...kalo xclap addmate penah dpt A kot~~
mst bodek cikgu janggut niw!hoh~





mirul:hihihi mirul???....bole dikatekn ala2 romeo n juliet dlm class dibuat nyerr.....sakit mate!!ari2 ade drama~~hoh!
hihihi....sayer suke mirul!mirul terer mate!ayat pon sopan n maaaaaaaaaaanis jer....hahahahaha ^^






julkiplee:hah pasal jul ni...
die sgt low profile...baek jer...senyap jer...tapi biler bersuare~~mak aih...mkn dlm kao!!hambik~hahaha...
y penting jul sgt slim!!
hah pasal jul ni y aku ingat~syuk penah tunjukkan 1 video pasal ank sedare jul...walawehhh..kelakoww giler!!hahah
chumel lak tuhhhh.....tombam siap nyanyi2 bagai....like2!!!



lastly mael:hmmmmmmm....hahahaha
cikgu sastera!!!!kalo pilih kerjaye ni konpem lulus lar aku rase~~
serius kalah a.samad said dok~~
sape y debat ngan die konpem kalah punyerr...gigit jari....
hahahaha...y aku taw pasal mael niw,mael xsuke subjek BI...kn3...!yer aku taw....hahaha...mael gak org xmudah mengaku kalah...penah 1 ari tuh dgn cikgu pon nk didebat nyerrr...bkn kurang hajo eh...but disscussi000oon!hahaha...mael3~
dasat!









wait!!!aku tertinggal kembooo0 aku...hahah azrul faizul(xder dlm gamboo)....kitorang kongsi bufday y same....hihihi....hah daq kecik ni pon pandai...terer maen chess!!wakil sek ni...hihi...jgn maen2...aku???dam aji geti arrr...chess2 ni aku buang tepi je la nmpk nyerrr..hahahaha ^^










::::::::::::::::::::::::::::









kiter continue about my bestie ni yerrr..hahah


k ni antare boboi2 y aku rasekn hebat sepanjang taun ni keyh...hahahah..walaweeehhh da mcm artis la korang...





oke2.....ni adika putera...giler glamor!!n giler snap gambo byk2!!aku pon xtaw die nk wat per kt gambo2 tu sume....hahaha...y besh nyerrr...dyka sangat funny!!sporting!!ensem!!n slumberrrr jerrr....konpem ramai gegurl minat ni...kn dyka kn!kn!hah..hebat kn????hikhikhikhik...^^







sayer suke RECYCLE!!bak kate dyka~~hahaha...
smart doe gambo abg dyka nie!!
walawehhhh!!5bintang~~~hahaha







pastuuuuu....mamat ni plak~~






oke...tgk background blkg tu btol2!!!hah  AKIM....im sooo proud lah dude!!!
hihihi..wanie  bangga gler dapat knal ngan akim....bgga mak ayah kn...anak felda blajo kt oversea!!!mst meletoppp tenggaroh kn akim dgr akim blajo kt sane~~
1st time wanie dgr pon terkujat sekejap!!
hahaha...USA kao~~hambik!!hihi
gler kentang~~
bangga nyerrrr....keep it up dear!!!blajo rerajin~~
hah hebat kn3!!!
fuhhhh~




muke orang berilmu kn!kn!kn!hehehe...smart akim...chumel~hihihi









udd!!!!ensem2!!!hahahaa...like2...gambo ni smart ct suke!!hahaha....
udd ni sangat baek....n bersopan santun!!cehwahhhhhhhhhh~
hihihi...ni antare fren y aku xkn lupe...
kenape???rasie....
hahaha....funny???op kos!hahha...die ni pon hebat gak...nk taw pe????
aku jer taw ape die....
hahahha....dup!dap!dup!dap!
walawehhhhhhhhhhh....oke....^^
hahahaha....>_<







haishhhhhh....sejak biler ni pandai jeling2 ni udd!!seram!!dup!dap!dup!dap!hahahaha
bangga aku jd kwn die...
weeeeeeeeeeeeeeee.....(n_n)






ok...last but not list!
mahdi!!!






ni kawan aku time PLKN dulu~~
aku mang respect la kt die...owg pggil die imam dulu kt plkn...tup2 aku kwn ngan die...memang baek!!bangga aku dapat jd kwn die...
mase die jd imam dulu...tibe2 aku rase die niw hebat....caer aku...!!hahaha....haishhhhh....astagfirullah hal azim..suda!suda!hihihi...
mahdi tengs being my fren~~




note::korang sori kalo terlepas ckp eh2!hihihi...ag 1 soriiii mik gambo korang untuk melengkapkn blog aku kali niw...hihi...hope xmrh la eh2....taw2!
tengs all of u jd kwn kiter...^^
buboiiii....






ANDA SUKE..LIKE JER..NAK SHARE PON DIALU-ALUKAN TQ




 
♥BELOG NI HAK MILIK WANNIE SEPENUHNYA♥
♥ENJOY READING PEEPSS♥
♥JANGAN LUPE LANDING KAT SINI SELALOO YER♥
♥KBAI#ILOVEYOUMORE#SEEYOUSOON♥